Erasmus, Polsko - Gdaňsk
Aneb dobrodružství začíná...

Na obrázku nahoře vidíte dokončenou sochu Sedícího chlapce. Hoch napravo je Kuba náš model.
Myslím, že když modeluje člověk člověka výsledná socha je součtem obou.
Dole si můžete prohlédnout portrét Evy.
Portrét je rozehřívacím úkolem na začátku semestru. Měl by být dokončený v rámci jednoho týdne. Každý student si projde jak tvorbou v hlíně, tak postupy odlevu. Zprvu se trénuje odlev do sádry. Následně je na studentech do jakého materiálu chtějí hlínu transformovat.
Během letošního zimního semestru jsem vyjela na erasmus na Akademii výtvarných umění v Gdaňsku.
Tento půl rok jsem ve vší podstatě promodelovala.
V rámci studia sochařského oboru se zde učí figura
v životní velikosti. Takovou zkušenost přeji prožít všem kdo milují práci s prostorem.

Rodící
Tuto rodící postavu vnímám jako symbol jezera, ve kterém se odráží vycházející nebo zapadající slunce. Materiálem je lipové dřevo, jehož měkkost považuji za příznivou pro symboliku
schránky nesoucí život. Jemná polychromie podporuje živelnost vody a ohně, kterou se snažím
v těchto abstraktních morfologiích vyjádřit.
Tvarosloví vzniklo přenesením barevných skvrn do prostoru. Pomocí propíjení barev opisující
konkrétní tvar skrz papíry vznikali tvary přenesené, zjednodušené. Kldo by řekl, že na začátku

všecho bylo okouzlení tvarem schránky mořské ulity. Řekla bych že právě voda mi pomohla
oprostit se od konkrétního náhledu na věc a projít k poetické asociaci rodící postavy. Barvy ve
mě zas probudili přemýšleni o symbolice zobrazovaného.

Kompozice na třech bodech
Kompozice na třech bodech vznikla při poslechu hudební tvorby Ludwiga Van Beethovena, konkrétně inspirací pro tuto kompozici, byla sonáta Fantazie, známější pod názvem Měsíční sonáta. Kterou Beethoven složil své studentce do které se zamiloval. Další inspirací pro mě byly tóny vyjádřené v ploše. Neboť, když se tón vyjádří v ploše, obrazně vniknou ornamentální květy, nebo víry.
Při rozříznutí jablka se uvnitř ukrývá malý kvítek. Z kvítku ukrytém v jablíčku se rozvíjí celá kompozice rozkmitaná v jeho rytmu.
Patinovaná sádra, rozměr je 90×60×30 cm.
Sochařské sympozium - Rodina
Kompozice koňských hlav symbolizuje rodinu, rodinný kruh. Socha byla díky Plzeňskému Prazdroji realizována v rámci školního sympozia do pískovce. Celou sochu jsme společně s týmem spolužáků sekali dva týdny.
Finální rozměr je 90×60×160 cm.


Anděl
Socha Anděl vznikla na letním sochařském sympoziu v Šitboři, tématem sympozia byl příběh Oráč z Čech a smrt.
Po přečtení příběhu jsem si zvolila motiv mrtvé dívky, ženy Oráče. inspirací pro tuto volnou reliéfní kompozici mi byla píseň Veličenstvo kat od Karla Kryla.
V písni je zpíváno o motýlu smrtihlavovi což ve mě vyvolalo obraz naděje, křehkosti. Že láska překoná smrt. A přes všechnu naši lidskost, ve které je zakořeněn strach ze smrti, máme naději v lásce. Láska je jakýmsi proudem života, přetrvává. Oráč měl ve své ženě naději přirovnával ji k andělu těžko přijímal to, že mu byla odňata.

Pokusila jsem se tedy volně vysekat spící ženu s křídly, která se připravuje na cestu, na pouť do jiného světa. Její křivky značí cestu a křídla přeměnu. Byť umírá pro Oráče je stále symbolem života. To jsem se snažila vyjádřit.
Socha je sekaná do pískovce a bude instalovaná pomocí čepu v betonové základně zapuštěné do země. Její rozměr je cca 150×100×20 cm. Všechny sochy ze sympozia jsou rozmístěny na cestě vedle kostela v Šitboři

Studie portrétu Laokona
V rámci studia se ve druhém ročníku modeluje studie hlavy podle sádrové předlohy. Vybrala jsem si model portrétu z antické sochy Laokona.
Světlo
V této kompozici se zabývám elementem světla. Vypadá to trochu jako monstrance, i přes to že vskutku přímou inspirací nebyla. Hodně jsem si o světle zjišťovala a bylo těžké zastavit a zformovat tuto nepolapitelnou entitu v materiálu. S odstupem času bych tuto sochu nazvala spíše cesta za světlem.



David
Tato hlava představuje portrét mého autistického kamaráda Davida.
David je velmi milý a hodný člověk. Studujeme na stejné škole sochařství a často si pomáháme. Má velmi citlivou povahu a rád tvoří. Dokonce jsme spolupracovali na soše Rodina vysekané do pískovce. V rámci dvoutýdenního sympozia v Plzeňském Prazdroji.
Snažila jsem se zachytit jeho šťastný úsměv pro jeho osobu typický. Davida jsem modelovala v pohybu ze sochařské hlíny.
Model jsem poté odlila ze sádry a připevnila na podstavec vyřezaný z armaporitu. Kvůli nestabilnímu těžišti jsem dovnitř hlavy nakašírovala čep, ve formě silného drátu. Do podstavce vyhloubila díru do, které mohu Davida volně vkládat a opět rozebrat. Zvolila jsem tuto flexibilní variantu, kvůli tomu aby se model lépe převážel.
Rozměr hlavy je 39×22×29,5 cm

